ISO 10002:2004 Müşteri Şikayet Yönetim Sistemi Denetim ve Belgelendirme

ISO’nun tanımı :

ISO International Organization for standardizasyon’ un kısa yazılışıdır, yani uluslararası standardizasyon örgütünün oluşturduğu bir kalite yönetim standardıdır. ISO Belgesi ise ilgili kuruluşun standartları uluslararası kabul görmüş bir yönetim sistemine uygun olarak sevk ve idare edilen bir yönetim anlayışının sonucunda ortaya koyduğunun ve dolayısı ile kuruluşun hizmetin sürekliliğini sağlanabileceğinin bir güvencesini belirler.

ISO 10002:2004

Bir kuruluşun müşteri şikayetleri yönetimi süreci yeterli bir etkinlikte yürütülüyorsa, ISO 9001 tetkiki ile birlikte eş zamanlı olarak ISO 10002 gereklilikleri de değerlendirilerek belgelendirme yapılabilmektedir. bununla birlikte, ISO 9001 sertifikası olup olmadığına bakılmaksızın , kuruluşların müşteri şikayetleri yönetimi sistemleri ISO 10002 standardı gereklilikleri doğrultusunda tetkik edilmek suretiyle belgelendirme yapılabilmektedir.

ISO 10002 Belgesi Firmanızın Müşteri şikayetlerini başarılı bir şekilde ele aldığını, markanızı korumak için gerekliliklerinizi yerine getirdiğini,Mevcut müşterilerinizi elinizde tutmak için bir sistem oluşturduğunu ,yeni müşteri elde etmek için emek çaba gösterdiğini, müşterilerin gereksinimlerini yönetebildiğini başarılı bir işletme olduğunuzu gösterir.